בניית תמהיל משכנתא

משכנתאות ניתן לקחת מכל בנק, בכל בנק מכל סניף שיש בו משכנתאות ומכל סניף באין סוף קומבינציות.

לרוב, הפקיד בבנק יציעו לכם לקחת את המשכנתא שלכם בתמהיל כזה:

שליש במסלול הפריים.

שליש במסלול משתנה כל חמש שנים.

שליש בריבית קבועה.

יש גם בנקאים שיגדילו ראש ויגידו לכם שזה התמהיל שחייבים לקחת ואם אפשר אז גם להצמיד את הכל (חוץ מהפריים) למדד ולמשוך ל-30 שנים.

תבינו, לבנק יש אינטרס להרוויח כמה שיותר כסף על המשכנתא שלכם ועל ידי תמהיל של שליש, שליש, שליש הוא יכול לעשות את זה בקלות רבה.

תחשבו כמה אופציות לתמהילים ניתן לעשות:

לקחת את מסלול הפריים ל-30 שנים או ל-29 שנים או לכל תקופה אחרת עד 4 שנים. לשלב משתנה כל חמש שנים צמודה או לא צמודה בסכומים שונים ולתקופות שונות. לקחת ריבית קבועה לא צמודה או צמודה ל-20 שנים או ל-19 שנים או ל-11 שנים או לפצל חלקים.

גם אם החלטתם לקחת רק שני מסלולי משכנתא כמו פריים וריבית קבועה, גם כאן יש המון מקום לבניית תמהיל משכנתא על ידי שינוי של שנים של המרכיבים, פיצולים של מסלולים ועוד.

לרוב, אם אתם לא מבינים לעומק את הנושא ולא משתמשים במחשבון משכנתא על מנת לבנות את התמהיל האישי שלכם בהתאמה אישית לצרכים וליכולות שלכם, הבנקאי בבנק יוכל לתת לכם איזה תמהיל שנוח לו ואתם כבר זוכרים בשביל מי הבנקאי בבנק עובד ומה האינטרס שלו.

התמהיל זה הדבר החשוב ביותר במשכנתא! עדיף תמהיל מצוין בהתאמה אישית עם ריביות לא טובות מאשר תמהיל ממש גרוע עם ריביות מעולות וזה חד משמעית.

אז כשהבנתם את החשיבות בואו נראה מה זה בכלל:

תמהיל משכנתא זהו בעצם שילוב בין המסלולים השונים,הריביות והתקופות על מנת לנצל את היתרונות של כל מסלול לטובתנו וכמובן על מנת למזער סיכונים.

הסיכון העיקרי במידה ולא נפזר את ההלוואה בין המסלולים הוא הסיכון שהחסרונות של אותו מסלול יתממשו. אם ניקח את כל ההלוואה במסלול צמוד למדד והמדד יעלה בצורה קיצונית אנחנו נהיה בבעיה.

זהו השלב הקריטי ביותר בתהליך. על מנת לצלוח את השלב הזה בצורה הטובה ביותר אנחנו צריכים להיות מוכנים עם כמה פרמטרים:

כמה כסף עומד לרשותנו כל חודש להחזר המשכנתא (לא יותר מ-40% מהשכר נטו שלנו)

מה ההון העצמי שלנו כולל כל ההוצאות שיש לנו מסביב

מה התכניות העתידיות שלנו- האם נרצה ילדים בהמשך? כמה? מתי?, האם יש סכום כסף שעומד להתפנות בעתיד? מתי? ועוד.

את הדברים הנ”ל חשוב לקחת בחשבון מכיוון שניתן לתכננן ולבנות משכנתא אשר תהיה מותאמת לצרכים העתידיים.

הבנה עמוקה של כל מסלול ומסלול, לוחות הסילוקין והפעולות שניתן לבצע (גרייס,בלון) – אם אתם לא סגורים על החומר הזה ב-100% אל תמשיכו. תחזרו אחורה כאן בפורטל המשכנתא של ישראל ותלמדו את הכל ברצינות. זה לא הזמן לא להיות יסודי אלה אם כן אתם משתמשים בשירות של יועץ משכנתאות פרטי מומלץ ואז ההבנה שלכם לא ממש חשובה.

אפשרויות הפרעון המוקדם בעתיד- האם יש לכם כסף לפרוע את המשכנתא בעוד חמש שנים? עשר שנים? אן אולי רק חלקים מהמשכנתא. עלפי זה ניתן לבנות תוכנית מימון שתאפשר לכם למקסם את התמהיל לחלוטין

מגמות שוק המשכנתאות בעבר, בהווה ובעתיד- יש להיות מעודכנים בנתוני המאקרו כלכלה אשר יכולים להשפיע על הריביות והתנאים בשוק. כאן מדובר בעיקר ברמת הריבית. האם היא ממש נמוכה או ממש גבוהה ולהתאים את התמהיל לזה.

לאחר שכל הפרמטרים בידנו אנחנו מתחילים לבנות את התמהיל שמתאים לנו באופן מדויק בהווה ויתאים לנו בעתיד.

מכיוון שהתנאים בשוק המשכנתאות יכולים להשתנות כל יום ומה שמתאים למשפחה א’ לא מתאים למשפחה ב’ יש לבנות את התמהיל לאחר קבלת אישור עקרוני למשכנתא, על פי מידות המשפחה, ואיתו לגשת לבנקים ולבצע סקר שוק על הריביות.

מספר כללים שבנק ישראל מחייב אתכם לעמוד בהם:

ניתן לקחת עד שליש בריבית פריים/מטח/משתנות עד חמש שנים

חייבים לקחת שליש מהמשכנתא בריבית משכנתא קבועה צמודה או לא צמודה או שילוב של השתיים.

אי אפשר לקחת משכנתא שההחזר החודשי מהווה יותר מ-50% מההכנסה הפנויה שלכם

אי אפשר לקחת משכנתא ליותר מ-30 שנים

ככה נראה תמהיל שהבנק יציע של שליש, שליש, שליש.

בנית תמהיל משכנתא

אם אתם צריכים עזרה לבנות תמהיל משכנתא אופטימלי בהתאמה אישית, תשאירו פרטים ויועץ משכנתא פרטי שנבחר על ידי פורטל המשכנתא של ישראל יחזור אליכם.

בהצלחה!

בניית תמהיל משכנתא אופטימלי

איך לבנות תמהיל משכנתא

“אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” הינו בעל מוניטין ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ פרטני, בדיקת זכאות, המלצה על תמהיל משכנתא נכון, מילוי טפסים והגשתם, ייצוג וניהול משא ומתן מול הבנק וליווי כללי ככל הנדרש. מנהלי האתר ומומחיו הינם בעל ידע רב וניסיון עשיר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך תקופה.

בניית תמהיל משכנתא אופטימלי

בניית תמהיל משכנתא היא מהלך חשוב ונכון. מדובר על התחייבות של לווים על סכומים ניכרים שיש לעמוד בהם. הם רוצים לקבל את ההלוואה בתנאים הטובים ביותר. ככל שהיא לטווח ארוך, אזי הרבית גבוהה יותר ואז לכל הוזלה יש משמעות בטווח הקצר, ובוודאי, בארוך. “אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” מספק מידע בתחום וניתן לקבל בו מידע רלוונטי.

בניית תמהיל משכנתא רק בעזרת מומחה

בניית תמהיל משכנתא רצויה מאוד וטוב לעשותה בעזרת מומחה המכיר לעומק את כל הנושא. את ההלוואות מספקים בנקים רבים אשר לכל אחד יש מספר מסלולים מוצעים. הלווה, מצידו, חייב להכיר את האפשרויות העומדות בפניו. ראשית על פי אלו של משרד הבינוי והשיכון. הוא קבע תקנות וחוקים לנטילת משכנתא בעת רכישת דירה ראשונה או שנייה ובנסיבות אחרות בהם מצוי הלווה. כך, לגבי הסכום המירבי המאושר. לאחר מכן, יש לבדוק את יכולת ההחזר חודשי בהתאם לרמת ההכנסה הקיימת. היא תשפיע מאוד על פריסת הלוואה לאורך שנים. שיקול אחר הינו בחירת המסלול הגמיש ביותר המאפשר חיסול המשכנתא בכל עת, מחזורה, שינויה וכדומה. הכול ללא הגבלות או עמלות/קנסות. הדבר הנוסף הקיים הוא הצגת הנתונים לבנקים כדי לקבל אישורם.

בניית תמהיל משכנתא – תהליך הבקשה והאישור

יש להגיש בקשה עם טפסים נלווים נדרשים. בין היתר, שומת הנכס העכשווית הנקנית. על פיה ייקבע הסכום המאושר לתשלום והנכס ישמש כערבון. בנוסף, מסמכים על רמת ההכנסה, דפי עו”ש מהתקופה האחרונה ועוד. לאחר בדיקה, ובמידה והכל תקין, תאושר הבקשה והכספים יועברו לחשבון הלווה. הוא חייב לספק בעת הזאת פוליסת ביטוח חיים שלו לטובת הבנק.

רק אצל המומחים

מומלץ לקבל שירות מקצועי מאת “אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” בעל המוניטין. השירות מקף וכולל ייעוץ, בדיקת זכאות ובחירת מסלול משכנתא מתאים לצרכים, בנוסף, מילוי והגשת טפסים, ייצוג מול הבנק, וליווי ככל הנדרש. מנהלי האתר הינם מומחים שרכשו את הידע הרב לאורך שנים רבות של לימודים והתמחויות, וכן, ממתן שירותים ללקוחות רבים לאורך השנים. ייעץ בעת הזאת יתרום רבות להוזלות כספיות.

בניית תמהיל משכנתא

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן