בקשה למשכנתא

אישור עקרוני למשכנתא

ברמת העקרון, תוכלו להגיש בקשה לאישור עקרוני למשכנתא בכל בנק, אם הגשתם בקשה הבנק יהיה חייב להחזיר לכם תשובה אם הוא החליט לסרב לתת לכם משכנתא או אם הוא מאשר לכם באופן עקרוני ובלתי מחייב עבור 2 הצדדים, את קבלת המשכנתא לפי הסכום אותו ביקשתם עם פירוט על הרכב ההלוואה וגובה הריבית בכל מסלול.

לכמה זמן תקף אישור עקרוני למשכנתא?

אישור עקרוני למשכנתא תקף ל-24 יום, כמובן שניתן לבקש הארכה אם זה כבר לפני שלב הביצוע ויש עדיין כמה מסמכים שלא הספקתם להשלים. אם התחלתם את התהליך הרבה לפני שתצטרכו את הכסף תוכלו כל פעם לחדש את האישור, למרות שאם אישרו לכם פעם אחת והמצב לא השתנה אין סיבה שלא יאשרו לכם שוב.

לצורך הגשת בקשה לאישור עקרוני ניתן להתקשר למוקדי הבנקים ולקבוע פגישה עם בנקאים בסניפים ולהביא אליהם את כל המסמכים הדרושים. בחלק מהבנקים ניתן להגיש בקשה לאישור עקרוני למשכנתא בדיגיטל ולאחר מכן לקבוע פגישה בסניף.

אלו מסמכים צריך בשביל אישור עקרוני למשכנתא?

לצורך קבלת אישור עקרוני למשכנתא, תצטרכו להביא לבנק מספר מסמכים, על המסמכים להיות שלמים וברורים וכמובן שגם לסדר שלהם יש חשיבות, סדר המסכים שתביאו לבנק יהיה כך:

  1. צילום תעודת זהות וספח של כל הלווים והערבים בעסקה (במקרה של תעודת זהות ביומטרית נדרש גם צילום אחורי שלה).
  2. אישורי הכנסות: שכירים יצטרכו להביא שלושה תלושי שכר אחרונים. עצמאים יצטרכו להביא שומת מס אחרונה ואישור רואה חשבון.
  3. אם יש לכם עוד הכנסות כמו קצבאות מומלץ לצרף את האישורים עליהם כדי להגדיל הכנסה פנויה.
  4. שלושה חודשים של עובר ושב מכל חשבונות הבנק שבבעלותכם, צריך גם לצרף אישור ניהול חשבון עבור החשבון ממנו תשלמו את המשכנתא.
  5. פירוט הלוואות – תצטרכו להראות לבנק אישורים על כל ההלוואות שלכם, ליחס החזר הבנק ייקח בחשבון רק הלוואות שאורכם ליותר משנה וחצי.

חשוב שתדעו: הבנק לא חייב לאשר לכם את האישור העקרוני, לפני שתגישו את הבקשה צריך להבין טוב איך לעשות את זה בצורה נכונה והטובה ביותר שתבטיח לכם אחוזי הצלחה גבוהים יותר. אם בנק אחד לא אישר לכם זה לא אומר שאף אחד לא יאשר לכם, מומלץ להבין מה גרם לסירוב ולטפל בבעיה.

הגשת בקשה למשכנתא

בקשת אישור עקרוני למשכנתא

בקשה למשכנתא מוגשת לבנק יחד עם טפסים הנדרשים על ידו. לקראת נטילת ההלוואה ולפני המהלך הנ”ל יש לתכנן היטב. כדאי לקבל ייעוץ ממומחה אשר מכיר את כל הנושא לעומק. זאת, כי מדובר על התחייבות לטווח ארוך שיש להקפיד לעמוד בה היטב. “אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” מספק מידע בתחום וניתן לקבל בו מידע רב.

בקשה למשכנתא מסודרת ומתאימה

בקשה למשכנתא חייבת להיעשות לאחר שנבדקות כל האופציות האפשריות אצל בנקים שונים. לכל אחד מהם יש מספר מסלולים הנבדלים ביניהם בפרמטרים רבים. ראשית, יש לדעת כי משרד הבינוי והשיכון קבע תקנות וחוקים לנטילת משכנתא בעת רכישת דירה ראשונה או שנייה לגבי הסכום המירבי המאושר והן מחייבות גם את הבנקים. כך שניתן לתכנן על פיו את הסכום הנדרש. יחד עם זאת, כדאי לקחת רק על פי הצרכים ובהתאם ליכולת ההחזר החודשית. זאת כדי לא להיקלע למצב בו מתקשים להחזיר את הקרן החודשית – מצב שעלול להוביל לקנסות, ריבות ועוד. צריך עוד לזכור, כי ככל שההלוואה ניתנת לטווח ארוך יותר, כן הריבית עליה גבוהה יותר. פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא סוג ההלוואה. כאן כדאי שתהיה גמישה מבחינת האופציות לשנות אותה, למחזרה או אפילו לחסלה לפני הזמן. ייעוץ פרטני ממומחה יסביר על כל אלו ויותר.

איך מנהלים את תהליך בקשת המשכנתא?

את הבקשה מגישים בצירוף מסמכים שונים. בין היתר, שומת הנכס הנרכש היכול אף לשמש כערבות להלוואה, תיעוד על הכנסות ושכר עבודה, דו”חות עו”ש מהבנק ועוד. לאחר בדיקת כל אלו יתקבל האישור ואז יועבר הכסף ללקוח. הוא אף מתחייב להעמיד פוליסת ביטוח חיים לטובת הבנק.

בקשה למשכנתא מבצעים רק עם המומחים

“אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” הינו בעל מוניטין בתחום ומומלץ לקבל ממנו מידע. הוא מפורט באתר אבל יינתן גם בשיחות פנים אל פנים. יועציו מתמחים בנושא ובעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מלימודים והתמחויות, וכן, ממתן שירותים ללקוחות רבים לאורך השנים. הם כוללים ייעוץ, הכנת טפסים, ייעוץ לגבי הגוף הפיננסי המתאים מכל, ייצוג מולו וליווי בהמשך.

הגשת בקשה למשכנתא

הגשת בקשה למשכנתא נעשית לאחר בדיקה קפדנית של הלווה. רצוי לעשותה לאחר קבלת ייעוץ של מומחה ואף בליווי שלו. קיימים חוקים ממשלתיים בתחום ויש לחשוב על פרמטרים רבים ומורכבים. הרצון הוא לקבל אותה בתנאים אופטימאליים תוך מחשבה רבה על יכולת ההחזר החודשית. “אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” מספק מידע בתחום וניתן לקבל בו מידע רלוונטי.

הגשת בקשה למשכנתא בצירוף מסמכים שונים

הגשת בקשה למשכנתא נעשית לאחר בדיקת מספר אופציות של משכנתאות. הבדיקה חייבת לכלול מספר גופים בנקאיים המציעים מסלולים מגוונים בתנאים שונים. משקל חשוב יש לגובה הריבית המוצעת. ככל שההלוואה היא לטווח ארוך, כן תהיה הריבית גבוהה יותר. משרד הבינוי והשיכון קבע תקנות וחוקים לנטילת משכנתא בעת רכישת דירה ראשונה או שנייה לגבי הסכום המירבי המאושר והן מחייבות. על פיהן ניתן לתכנן את גובה הסכום. אלא שמומלץ לקחת רק על פי הצרכים ולא להגזים. בנוסף, יש לתכנן את גובה ההחזר החודשי על פי רמת ההכנסות. יש להותיר די כסף למחיה ולניהול משק הבית. שיקול אחר הוא סוג המשכנתא וגמישותה. כדאי לקחת אחת אותה ניתן למחזר, לשנות, לחסל וכדומה. המצב הכלכלי משתנה מעת לעת וטוב שתהיה אופציה לשינויים כאלו.

הגשת בקשה למשכנתא בתהליך מסודר

לצד הבקשה יש להגיש לבנק את שומת הנכס הנקנה, בנוסף, מסמכים המעידים על גובה ההכנסות וההשתכרות, דפי עו”ש אחרונים ועוד. לאחר הבדיקה והאישור יועבר הכסף ללווה. לפני קבלתו יגיש הוא לבנק פוליסת ביטוח חיים על שמו. היא נדרשת למקרה וחלילה הוא הולך לעולמו ואז חברת הביטוח משלמת לבנק את יתרת החוב הקיים.

בקשה לאישור עקרוני למשכנתא

“אתר שפיצר – כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא” הינו בעלך מוניטין רב ומומלץ לקבל ממנו ייעוץ פרטני. היועץ המומחה יתפור חבילת משכנתא מותאמת לצרכיו, יכולותיו הכספיות רצונותיו והעדפותיו. היועץ הינו בעל ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מלימודים וממתן שירות ללקוחות רבים לאורך השנים. השירות מקיף וכולל ייעוץ, בחירת המוסד הפיננסי והמסלול התואם, הכנת טפסים והגשתם, מעקב וליווי כללי ככל הנדרש.

בקשה למשכנתא

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן