תנאים לקבלת משכנתא

מבררים לגבי משכנתא? רוצים לדעת במה זה כרוך ומה זה דרוש מבחינתכם? ריכזנו עבורכם מידע לגבי תנאים לקבלת משכנתא שחשוב שתכירו:

מהי בעצם משכנתא?

משכנתא היא בעצם הלוואה לדיור, אשר ניתנת על ידי בנקים למשכנתאות כנגד שיעבוד הנכס אשר משמש כבטוחה של הבנק.

מה זה בנק למשכנתאות?

בנק למשכנתאות הוא בעצם שם כולל לכל הבנקים שמעניקים משכנתא, ישנם גם בנקים וגם חברות ביטוח אשר נותנות משכנתא. בבנקים תוכלו למצוא 2 סוגי משכנתאות, יש משכנתא מסובסדת מטעם משרד השיכון ומשכנתא מסחרית מטעם הבנק.

מה זה משכנתא מסובסדת?

משכנתא מסובסדת היא בעצם הלוואה שנותן משרד השיכון לזכאים (לאחר הוצאת תעודת זכאות למשכנתא). את ההלוואה נותן משרד השיכון למטרה של רכישת דירה, בניה דירה או הרחבה.
מטרת הסיוע היא בעצם לעודד קניה באזורי פריפריה.

איך עובד תהליך קבלת משכנתא?

בתור התחלה תוכלו  לפנות לבנק למשכנתאות על מנת לקבל אישור עקרוני, מטרת האישור העקרוני היא בעצם הסכמה של הבנק לתת לכם את סכום ההלוואה שביקשתם בתנאי שהמידע שמסרתם בתהליך הוא בקשה תואם למציאות.

הוצאתי אישור עקרוני, מה הלאה?

אחרי שהוצאת אישור עקרוני למשכנתא תוכלו לחפש דירה בטווח המחירים שאתם יכולים לאפשר לעצמכם, לאחר שתמצאו את הנכס אותו אתם רוצים לרכוש תוכלו לחתום על חוזה ולהעביר את התשלום הראשון מההון העצמי.

עכשיו הולכים לבנק?

עכשיו, אחרי שחתמתם על חוזה, מומלץ לבנות תמהיל משכנתא (הרכב הלוואה) שמותאם אליכם, תמהיל שמותאם לצרכים שלכם יוכל לחסוך לך מאות אלפי שקלים לאורך חיי המשכנתא.

בניתי תמהיל, עכשיו לבנק?

אחרי שבניתם תמהיל, חוזרים לבנקים שנתנו לנו אישור עקרוני ובעצם מתחילים בתהליך המשכנתא,נותנים לבנקים את התמהיל שאנחנו רוצים. אחרי שקיבלנו הצעות מכמה בנקים נוכל לעשות מכרז בין הבנקים לראות מי נותן לנו את ההצעה הטובה ביותר עבורנו.

פתיחת תיק משכנתא

מה זה בעצם פתיחת תיק? אחרי שעשיתם מכר בין הבנקים ובחרתם בנק איתו אתם רוצים להתקדם, פותחים תיק משכנתא בבנק, עלות פתיחת התיק היא אחוז מסוים מסך ההלוואה ובחלק מהבנקים ניתן לבקש פטור מעמלת פתיחת תיק.

פתחתי תיק, מה עכשיו?

אחרי פתיחת התיק, ביחד עם כל המסמכים הדרושים לביטחונות הבנק ייתן לכם הפניה לשמאי, את הערכת השמאי הבנק צריך כדי לדעת על כמה אחוזי מימון אתם עומדים בעסקה. גובה אחוזי המימון משפיע על הריביות אותם תקבלו ועל הסיכון של הבנק בהלוואה.

מתי אקבל את הכסף?

במקרה של רכישת דירה, הכסף של המשכנתא יעבור ישירות למוכר אך רק לאחר השלמת שלב הביטחונות.

מה זה בעצם ביטחונות?

ביטחונות זה בעצם ההבטחה של הבנק שהנכס באמת שלכם ושבמקרה של אי עמדה בתשלומי ההלוואה הבנק בעצם יוכל לממש את זכותו את הנכס ולקבל את הכסף שלו בחזרה.

סיימתי ביטחונות, מה עכשיו?

לאחר שסיימתם ביטחונות הבנק יעביר את הכסף למוכר, לאחר מכן תצטרכו רק לוודא שהרישום בטאבו עובר על שימכם ביחד עם הערת אזהרה לטובת הבנק למקרה של אי עמידה בתשלום ההלוואה.

עוד בנושא

משכנתא לדירה
איזה פתרון קיים למסורבי משכנתא?
מידע נוסף על משכנתאות חוץ בנקאיות
משכנתא לעסקים
מחפשים הלוואה או משכנתא לעסקים קטנים?
דילוג לתוכן